onsdag 3. desember 2008

Møkkadag...

Idag mårres så tenkte eg at idag sko eg skriva ett positivt lite inlegg om kossen det står te, litt forskjellige tanker osv, men det var før eg forlot hybelen.

Det førsta mennesket eg møtte var ein gretten gubbe som kjefta huden min full fordi eg hadde parkert ein plass eg ikkje hadde låv te. Eg har brukt den parkeringå nå i nesten 5 måneder uten nåken problemer. Det e heller ingen plass der det står at eg ikkje har låv og parkera deg. Eg FATTE IKKJE at det går ann å vær så gretten. Ska du absolutt si te meg at eg e parkert ein plass eg ikkje har låv, GI BESKJED PÅ EIN ROLIG OG HØFLIG MÅTE sånt at eg kan parkera ein aen plass uten å kjenna på at sinnet brenne inni meg.

Videre... Jobben idag har vært 8 timer med MØKKASERVICE... Av alle kundene eg snakka med idag var det kun 1 eller 2 som ikkje var gretne, sure og full av urimelige og teite krav. TUSEN TAKK TE ALLE MØKKAFOKL SOM SJELLE UT EIN STAKKAR SELGER SOM GJØR ALT I SI MAKT FOR Å HJELPA DÅKKE... Eg sjønne godt at folk blir irriterte og smågretne når ting ikkje fungere som det ska, men IKKJE LA DET GÅ UT OVER DE SOM PRØVE Å HJELPA... E tider då eg har lyst å skrike "Hold Kjeft og pell dåkke ut herfra" te de, men det har eg ikkje muligheten te... Føle nå servicesaker har begynt å gjør meg stressa, sjøl på fritidå. Eg slite med hodeverk, søvnmangel og senebetennelse i skuldrene (muligens pga stress). Glede meg te frihelg og ikkje minst JULEFERIE...

Dagen idag har vært ein klassisk "Alt går galt" dag. Te og med når eg var ferdig med jobb så fortsatte elendigheten. Eg låste opp bilen, satte motoren igang, tok med meg isskrapa ut og begynte å skrapa vinduene. Såklart låste dørå seg når eg lokka førerdørå igjen (an gjør av og te det), så der står eg med isskrapå i håndå, utelåst fra min egen bil med nøkkelen i tenningå og motoren igang. Heldighvis så har eg ein nødløysning så eg kom meg inn i bilen etter nåken minutter med slit.

Når eg endelig kom te hybelen min var eg så sint at eg hadde lyst å knusa nåke, slå te nåke, eller rett og slett bare gå berserk på nåke. Dessa tendensene fikk eg heldigvis roa ner med ein større mengde kakao med piska krem. Så begynte plutselig dagen å forandra seg... Klåkkå var over hall 9, så tikke det inn nåken hyggelige meldinger fra bloggen min. Eg starte iTunes, og det e bare god musikk som komme fram og ENDELIG så fordufte alt av dagens elendighet.

E merkelig å tenka på. Etter ein heil dag med elendighet så e det ikkje mer enn et par hyggelige kommentarer fra venner og nåke god musikk som ska te for å redda dagen. Eg sette ENORMT stor pris på alle kommentarer, meldinger, SMSer, E-poster osv. som fore meg med positivitet. Det betyr så enormt mye for meg og vita at folk faktisk bryr seg om meg. Nå har eg og fått rydda hybelen nokk te at eg kan begynna og ta imot besøk. Så har du lyst å stikka innom, så bare send ein liten melding, og e eg hjemma så e du hjertelig velkommen på besøk!

Ojsann... Blei et långt innlegg detta, heh... Det var ikkje heilt planen. Men, moralen e vel at ein liten dråpe positivitet e alt som ska te for å rensa ei bøtta med elendighet.

Tusen takk for dagens dråpe av positivitet! Det hjelpe stort på dårlige dager.

The Allmighty Lord Bless Ya All!

Sjokkoman, OUT!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eg har hatt sånne dagar eg o! D e heilt sikkert. Noe drit e d. Får gi deg ein god tanke eg:) Snart jul. Det betyr familie og venner. Pakkar og mat. Avslappende dager (bortsett fra en stressa husmor) hehe. Ha ein god dag:)

btw. Fekk ikkje t med google identiteten min her. Møkk i øre!
D e nå hvertfall Ståle så skrive:P

Anonym sa...

D finnes enkelte folk som trur dei eige verden, dei kjøre store bilar, gjerne bmw, mercedes elle no og så kjøre dei fort, legge seg midt i veien, drit i å blinke og de har alltid forkjørsrett... når dei kjem inn i butikken så har eg ingen lyst å hjelpe.. dei få dagane eg har vore i servicedisken og fåt noen sånne, har eg nesten berre gått, men me kan jo kje da... me smile, late som me har full forståelse og at dei på verkstedet er noen idiotar som ikke har gjort reparasjonen fort nok...

Lettere å få snille, gjerne litt eldre damer som skryter og elsker servicen me gir.. sant trond?? d e gøy! e sykt konge når ein i ettertid og får ein blomst eller et kort kor dei takkar for all hjelp i en "komplisert" situasjon..:D halleluja for de!! jaja... Hang in there Trond! E mange sånne dager fram for oss og, men bruk sjarmen og SMIIIIIL!!! Du gjør en gull jobb for butikken!! mange som digge deg!! :D Bare så du vet d!!

Mari sa...

så herlig trond! lida og jeg kommer gjerne på besøk en dag.. =) kanskje det ikke blir før etter jul, men det får heller være.. =P

du er fantastisk!