lørdag 24. januar 2009

House M.D

 house_bath

House M.D… Min nye favoritt serie. Eg vett at serien ikkje e av de nyeste, men eg har ENDELIG hat tid te og bli kjent med denna serien. Eg har på kort tid sett sesong 1 og 2 av de fåreløpig 4 tilgjengelige sesongene. Sesong 5 e godt på gang i statene.

Eg synes detta e ein hysterisk morsom serie, eg har og blit stor fan av væremåten te House. Han e ALLTID full av sarkastiske og vittige kommentarer og e skremande direkte med pasientene sine. Eg e spesielt glad i de episodene der han gjør “Clinic duty” og skremme vannet av diverse pasienter. Nåken bra “quotes” under:

House: "What would you prefer - a doctor who holds your hand while you die or one who ignores you while you get better? I suppose it would particularly suck to have a doctor who ignores you while you die."

House: "She has God inside her. It would have been easier to deal with a tumor"

Cuddy: "Good morning, Dr. House."
House: "Good morning, Dr. Cuddy! Love that outfit. Says, I'm professional, but I'm still a woman. Actually, it sorta yells the second part."
Cuddy: "Yeah, and your big cane is real subtle too."

House: "I'm too handsome to do paperwork."

House: "As fascinating as our bodies are, they're also stupid."

Cameron: "What happened to everybody lies?"
House: "I was lying."

House: "You know how they say, "you can't live without love"? Well, oxygen is even more important."

House: "The good news is he won't be bitching about losing his hand if he can't breathe."

Cameron: "It's kind of a long shot."
House: "Yeah, but it's been over an hour since we poked the patient with something sharp. Get him a lumbar puncture."

Flere “quotes” kan du finna på : housemdquotes.com eller gjør som meg. Kjøp serien på DVD og NYT!

Ingen kommentarer: