søndag 29. juni 2008

Diablo III, data og diverse andre spillting

ss1-hires

***** Detta e ein post som innehålle kun ting om dataspill/data og vil kanskje ikkje appelera te alle (eller nåken i det heila tatt) av mine lesere... Du e advart *****

I går kom eindå ein glad nyhet fra spillutvikleren "Blizzard Entertainment". Som alle dataspillintereserte vett så har Blizzard nå ein konferranse i Paris og de har gjort ein fantastisk jobb med å skapa "Hype" ront denna konferransen med ein mengde hint mot ein stor annonsering. Månge fant tidlig hint mot at de sko annonsera et den etterlengta oppfølgeren te "Diablo II: Lord of Destruction" (et veeeeldig populært "Hack & Slash" spill), men den tredje dagen med rykter snudde alt på hode å gjore alle som føllte hintene forvirra og usikre. Endelig kom dagen når Blizzard-annonseringen kom, og jodda... "Diablo III" e under produksjon. Ein av lederne i Blizzard sa at de pleie å annonsera de kommande spillene sine 1-1 1/2 år før de e klar (nåke som egentlig betyr minst 3 år når d komme fra Blizzard), men i kjent Blizzard stil sie de at spillet blir utgitt "når det e ferdig".

Eg håpe då at de snart e ferdig med "Starcraft II" sånt at vente tiå på "Diablo III" då komme te å virka litt kårtere...

Må se å få skaffa penger te oppgradering av PC etterkvert... fant ut her om dagen at mitt grafikkort ikkje lenger klare å støtta alle nyere spill med realistisk grafikk... Får skaffa meg ei oversikt over ka dataen e satt sammen av, ta ein snakk med ein i data-avdelingen på jobb og finna ut ka eg må bytta ut, og ka rekkefølge eg må bytta det ut...

Slutte av denna påsten med ei lista over diverse spill eg glede meg te komme og nåken spill eg håpe at vil komma etterkvert...

Spill eg glede meg te:

  • SPORE (Maxis sitt evolusjonsteorisimulator spill... blir utrolig festlig...)
  • Starcraft II (Oppfølgeren te ein av tidenes beste strategispill)
  • Diablo III (Oppfølgeren te ein av tidenes beste "Hack & Slash" spill)
  • Flatout: Ultimate Carnage (Fantastisk festlig og kaotisk bilspill)
  • Grand Turismo 5 (Må kjøpa Playstation 3 først... Hvis ikkje ryktene om at det komme te PC stemme då)

Spill eg vil at ska komma i ikkje for fjern framtid:

  • Civilization V
  • Heroes of Might and Magic VI
  • Might and Magic *ettelleraentnavn*
  • Elder Scrolls V
  • Warcraft IV
  • Need for Speed (Hvis de får te å fornya seg litt...)
  • The Movies 2 (Orginalen fikk desverre aldri det gjennombruddet an fortjente)

Ingen kommentarer: