fredag 13. februar 2009

Tilfreds…

Idag e det Fredag den 13. Ein dag eg normalt sett har pleid og ha ein del flaks og gode tider med. Idag var an vel heller ein litt klønete variant av ein vanlig dag. For å vær heilt ærlig så har eg ikkje fått skikkelig start på hodet idag. Eg gjorde et fårsøk på å risa an igang når eg satte meg inni bilen i dag mårres. Eg skalla nåkså saftig i dørkarmen på Volvoen… Det funka dårlig. Hjernen virka lika dårlig som før. På jobb klarte eg og å påføra meg flerre kutt på fingrene (ikkje vett eg kossen eg fikk det te, eller kor eg klarte det. Eg slapp heldighvis og betala med blod (var bare nåke svinn på hud).

Når eg då endelig kom hjem fra jobb te min frihelg så opplevde eg ein sjelden ting… Eg bobla over med overskudd… Ikkje kan eg forklara det. Med ein gång eg hadde fått i meg nåke mat så satte eg på musikk og heiv meg ut i å rydda hybel (igjen…). Eg fant ut at det trenktes Eg har rydda sofa, bord, gålv og skylt og gjort klar oppvasken (tar den imårå). Eg har rydda i kjøleskapet. Heve ut råtten salat og vaska ut nåke som eg tror har vært ein agurk. Eg brukte lonka van med ajax med sitronduft (an lokte så sykt godt!!).

Hvis alt går etter planen (nåke det sjelden gjør), så fårtsette eg imårå. Då ska vaskemaskinen få kjøra minst 3 maskiner. Eg ska vaska badet og rydda såverommet. Te slutt ska eg ta meg ein grundig ronde ront i hybelen for å tørka støv i alle hyller og på alle overflater, samt mata støvsugeren med flere søte, små, røde hybelkaniner (ja hybelkaninene hos meg e røde). Eg ska ner på ICA med returplast og panta flasker.

Nå sitte eg på sofaen (som e ryddig), har slengt beinå på (det ryddiga) bordet. Nyte kvelden med god musikk og Kjeks. Føle meg faktisk nåkså tilfreds (tittelen på innlegget… sweet, ikkjesant??).

I andre nyheter så har nå mine hybelverter fått sine tvillinger. De e født ein del for tidlig så de komme te å bli på sykehuset ei stond framover, men det hørtes ut te at alt stod bra te med de. E kjempeglad på derras vegne. Eg vett endå ikkje om eg får jobb videre, men eg har månge som kjempe for meg (føles godt å ha så mye støtte som eg har).

Men nå må eg få kvitta meg med alle regningene som forfalle ront nå i februar. Tror mesteparten av pengene forsvinne te regninger denna måneden, men eg tror eg får nokk te over te å fortsetta og leva komfortabelt. Når regningene e betalt, så komme eg te og avslutta kvelden i et aent rike. Nemmelig i Tolkiens univers i “Ringenes Herre – To Tårn”. (Fantastiske bøker)…

Me prekast!!

Ingen kommentarer: