mandag 16. februar 2009

Conn Iggulden forum…

Eg blei sittande på internett uten å vita ka eg sko jørr eller ka eg ville lesa.. Te slutt så havna eg innpå hjemmesidå te ein av mine favorittforfattere, Conn Iggulden (kjent for sin “Emperor” serie som eg har nevn tidligere i bloggen (ront april-mai i fjor eller nåke…). Eg oppdaga då at denna forfatteren hadde et eget forum. Inpå detta forumet var det et underforum som hette “pen and paper”.

Nåke nysjerrig klikka eg meg inn på detta forumet og åpna ein av de første postene som hette Writing and getting Published. Eg oppdaga te min store overraskelse og glede at i detta underforumet så var det sjølveste Iggulden sjøl som gir tips te folk som e interresert i å skriva historier. Han nevne nåkså basiske ting og gir og et godt og et dårlig eksempel. E faktisk litt vittig å lesa . Anbefales te alle som e interresert i historieskriving! Legge te et lite utdrag fra forumet under.

“Many people say they want to write, but don't do it. I want to be a karate back belt, but for some reason, the idea of going three times a week for a decade is too much for me. Writing is a craft as well as an art. It takes work and time and practice to learn it.

If you want to write, keep note of story ideas and odd people you meet. Start with short stories, or something simple like a collection of ghost stories. It's probably not a good idea to begin a novel of 160,000 words any more than it would be a good idea for me to try and beat up a karate black belt on my first day.”

                                                                     -Conn Iggulden

Te slutt så vil eg anbefala “Emperor” serien og den nyere “Genghis Khan” te alle som vil lesa gode og spennende bøker. (e i sjangeren Historisk Fiksjon (det vil si at historien e dikta opp, men e sterk basert på virklige hendelser som e historisk dokumentert)).

Ingen kommentarer: