lørdag 14. februar 2009

Den store kjærleiksdagen 2009…

Då e det klart for årets mest depresive dag… Valentines Day… Mången ser på denna dagen som ein romantisk anledning te å romantisera med romantiske ting. E jo greit nokk det, for dei som har nåken å romantisera med…

Eg for min del har ingen og romantisera med så den såkaldte romantiske Valentines Day blir heller ein KRAFTIG påminnelse om kor singel du e. Eg huske godt denna dagen i fjor. Eg var klar for å boikotta dagen maksimalt. Nekta og la meg påvirka av all romantiseringå som skjedde ront meg (ja ront meg… uten meg inkludert altså). Eg glimta et lite håp om ein fine dag når eg såg at det hang ein “Anti Valentines Day” lapp oppe på Ansgar. Eg begynte og lesa lappen og fant ut at det sko vær både god mat, film og sosialt samvær. Det heila hørtes ut som ein trivelig kveld og eg kjente inni meg at detta var nåke eg ville vær med på. Så komme den siste linjå… KUN FOR JENTER… Kor ensom blir ikkje alle de single guttene då når alle de single jentene råtte seg sammen og isolere seg fra omverdenen. E ikkje lett å se håpet for ein romantisk måneskinstur då…

I år vett eg at eg gjerna sko invitert nåken over på besøk og legga inn nåken “aksjer” (som Anette så fint ordla seg). Men som vanlig så e ikkje eg heilt med på kor me e på kalenderen og nå e det vel for seint og senda ut invitasjoner te eventuelle akjonærer. Eg får nøya meg med å senda ut nåken desperate meldinger i hytt og pine og kryssa fingrene for at eg får ein ny sjanse te neste år…

 

Eg håpe at mine lesere klare og oppfatta at detta innlegget e satt litt på spissen og at eg ikkje e såååå desperat som detta innlegget muligens gir inntrykk av. (Bare nesten :P) (og eg har nokk overdreve bruken av diverse former av ordet romantikk, spesielt i første avsnitt…)

Eg for min del ska bruka kvelden med dempa belysning, levande lys, ein god middag og te tider romantisk musikk (iTunes på “shuffle”). Det hørres kanskje litt tragisk ut, men eg har bare meg sjøl og takka (siden eg ikkje klare og følla nokk med på kalenderen te og konna invitera nåken i rett tid). Får bli ein sånn øvelsessession detta då, hehe.

Te alle dåkke som har deit så ønske eg dåkke ein strålande kjærleikskveld! Og te alle single… HOLD UT… Din tur vil nokk komma den og! (og kanskje forhåpentlighvis min og etterkvert…)

Roses_by_chn

    Some roses too All the sweet ladies out there!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hva med meg da??? Jeg HAR kjæreste, og ikke nok med det jeg ER gift!!! alle stjerner taler om at dette skal bli den mest romantiske kvelden i mitt liv. MEN blir det det? NEPPE, tror De? Min mann, mener at én dag for å sette av til kjærlighet, er helt feil. ALLE dagene skal settes av til romantikk og kjærlighet. (ja det høres bra ut). MEN denne dagen eksisterer liksom ikke den!?!?! I dag er liksom ikke en av ALLE de dagene. Dagen i dag er unntaket: dagen hvor man IKKE skal vise at man er glad i kjæresten eller KONA si! rare greier!:-P

Anonym sa...

Min kjære mann, kom hjem med roser og bamse til meg etter jobb i dag. Han hadde til og med skrevet kort!!! Dagen eksisterer likevel! -sorry trond! bedre lykke neste år.

Unknown sa...

aawww... Cræpp...

Susanne =) sa...

hehe..

egg ikke kjærligheten før den selv vil ;) fra ordspråkene et sted =)

Susanne =) sa...

å forresten..man kan bruke valentines day til å vise noen litt ekstra kjærleik selv om man ikke har kjæreste ;)
egentlig burde det vært valentines day hver dag =)
kjærlighet blir det aldri for mye av!

Anonym sa...

hehe så utrolig bra Trond! Du skulle jo vært med på ansgarkvelden! Valentine's aking :)
vittig blogg.. ti poeng til deg!

Anonym sa...

Susanne:
"Hvorfor vekker dere kjærligheten og egger den før den selv vil" står i Høysangen 8.4