lørdag 7. februar 2009

MGP delfinale fra Grenland…

Igjen sitte eg å ser på Melodi Gran Prix (Delfinale fra Grenland) og e fortsatt sjokkert over kor dårlig MGP sangene e… Idag:

Sichelle: Ein av de mest umodne artistene eg nåken gång har sett på TV. Dårlig sang, dårlig stil og ureint. Eg vett at R’n’B e ein vanskelig stil, men det betyr jo egentlig at du bør ikkje satsa på R’n’B låtår før du lere deg og synga rein. TERNINGKAST 1 (maks)

Rebelettes: Eg tenkte at endelig sko det komma nåke god musikk på sjermen. Det komme tross alt ekta SOUL!! Så feil konne eg ta altså… Dårlig komp og skrekkelig vokalist. Var mer rauting en synging syntes eg. TERNINGKAST 1.

Ovi: Ein heilt grei låt. Den beste herte i kveld. Låtå blir litt flat og kjedelig, men heilt OK. TERNINGKAST 3.

Jane Helen: TERNINGKAST 1 (igjen… maks). Ka e vitsen med all den skrikingå?? Lyse UKM lång vei… (åå så tøff… eller… NEI)

Foxy: Låt som konne hatt potensiale. Blir desverre svekka av uerfarne artister som ikkje klare og holda seg te den rette tonearten (ligge alltid litt for høyt). Mest fengande låtå herte. Konne fått kveldens beste terningkast hvis det hadde vert ein aen artist som sang. TERNINGKAST 3.

Sunny: Friskere låt, men fortsatt ikkje frisk nokk. Synge greit før hu begynne og hoppa. Slite i høyden (har sikkert hoppa for mye)… TERNINGKAST 3. (føle meg snille)

Alexander Rybak: Kveldens DESIDERT BESTE låt. Flott felespill, bra låt og kånge dansere. Einaste som trekke ner e nåke så enkelt som litt dårlig engelskuttale (Men ka betyr det i MGP??). Beste sang sålångt i MGP 2009. SEND HAN VIDERE!! TERNINGKAST 5 (+).

Sammendrag: 1 kjempegod låt, 3 nøytrale og greie nokk låter og 3 ELENDIGE. (gjennomsnitt 2,4 (grøss)).

MGP fortsette som før. Masse dårlig musikk, men ett og aent sjeldent lysponkt innimellom. Men de som velge ut de fleste delfinalistene sko blitt kasta på skallen ut…

Eg beklage all den negative kritikken te detta tradisjonsrika programmet (e derfor eg i det heila tatt ser på det (på grunn av tradisjonen altså)), men eg føle eg gir MGP ein ny sjanse hvert år og ender nesten alltid opp skuffa over kvaliteten. E derfor godt at artister som Alexander Rybak dokke opp ein sjelden gång og gir meg et lite håp om at det kanskje e et håp låååångt der framme… Men nok pepper ikveld. (må lada opp te neste ronde, der alle som burde vært pelma ut får ein ny sjanse te å bli pelma ut :P)

Ingen kommentarer: