mandag 8. mars 2010

Eg e tebake sammendrag…

Nå har det vært litt lenge siden eg blogga ser eg. Eg har rett og slett vært inne i ein vinterdepresjon… eller ikkje depresjon egentlig, bare møkk lei av snø og drittvær (nåke som har gjort meg litt gretten). Eg har derfor stort sett holdt meg for meg sjøl når eg ikkje har vært på jobb, rett og slett fordi eg har hatt litt “shrek” tendenser og tror de fleste ville trives bedre uten meg. Meeeen nå e grettenheten på vei tebake og e igjen klar te å gå inn i ein lystigere periode.

Siden set e lenge siden eg har skreve så blir det ein del å få med seg idag. For at inlegget ikkje ska bli ein kilometer lang såkomme eg te å dela det litt opp (200m x 5 hørres så mye kortere ut (i mitt hode iallefall). Te tross for min sjølisolering så har eg fått med meg ein del sosialiteter (blir satt opp i et aent innlegg), men først… Litt om vinterdepresjon/grettenheten osv.

Som de som bor på sørlandet så har de fleste merka at være har vært skikkelig møkkete den siste måneden eller nåke. Det har snødd i enorme mengder (spesielt dagen etter du har måkt utforbi hybelen) og de dagene som det ikkje har snødd så har det blåst så pass mye at den snøen som falt dagen før (og blei skoffa vekk fra hybel og trappeoppgang) havna tebake der an var dagen før så det måtte måkast igjen… Å måka 40cm minst annakver dag blir tungt i lengden (det snødde ikkje 40cm kver dag altså, det var bare at de 7 cm som kom samla seg stort sett i hauger på minst 40 cm akkuratt der eg hadde måka). Me har og hatt to tirsdager med snøstorm (har då vært ner i 11 grader i kasseområdet på expert då) så det har vært godt å mura seg inne med gløgg eller kakao når eg ikkje har vært på jobb.

Eg var og litt domm eine dagen det snødde. Eg skynta meg hjem fra jobb for å rekka skiskyting og Curling ein kveld i løpet av OL. Eg parkerte då bilen min ein plass eg ikkje burde ha parkert an… på parkeringsplassen te ICA Hånes (Hånni). Det som møtte meg neste morgen var detta:

DSC00008

Ein brøytesjåfør som var lei av biler som sto i veien dompa masse snø rondt bilen min. Det tok meg to heile timer på å spa an ut. Var te pass for meg, hehe. Eg fant iallefall ut at eg har god måketeknikk siden eg ikkje skada ryggen med å måka i 2 timer i strekk. Blei bare litt stive og støl et par dager. Eg parkere iallefall aldri der igjen hvis det e fare for snø.

De siste dagene har det heldighvis komt ein og aen solskinsdag med god og varmande sol, nåke som plutselig ga meg ein del energi igjen (endelig!!)

Ingen kommentarer: