torsdag 11. mars 2010

Telefonselgere

Eg vett ikkje ka det e med denna rasen mennesker, uansett ka de ringe om så blir eg skikkelig bitter og sint. Ikkje bare sånt irritert over at de ringe, men sur i flerre timer etterpå. Fikk ein telefon fra ein for ca 30 min. siden av typen “kan du væææær så snill og bare ta denna “lille” reiningå på 275,- bare denna eiiine gången…”. Eg sitte fortsatt å dampe i sinne. Det var Haiti denna gången, hadde eg sagt ja så hadde det vært Chile i neste uka og Venus neste… Eg ga beskjed om at eg var reservert mot telefonsalg og då svarte han så klart med “jammen, dette er ikke telefonsalg”. RINGE DU FOR Å FÅ TAK I MINE PENGER SÅ E DET TELEFONSALG.

Sjøl etter klar beskjed om at eg ikkje var interresert så trakk han fram siste “gi kunden dårlig samvittighet” kortet “ja, men du hjelper jo MENNESKER her”, det fikk begeret te å renna over hos meg så sjøl om eg sa “nei takk og ha ein fin kveld” så tror eg han oppfatta at eg egentlig ikkje meinte det nåke særlig.

Nå må eg ikkje misforstås her. Eg hjelpe med glede mennesker i nød når eg har resurser te det og føle sterkt for det, men då søke eg sjøl opp de kanalene eg vil senda støtten te.

Eg sjønne det ikkje men telefonselgere har ein egen evne te å trykka på alle de feil knappene hos meg. Eg hørre nesten ikkje etter ka de sie ein gång, eg prøve bare å kontrolera sinnet mitt når eg avvise de (men sinnet blusse kraftig opp når de trekke fran dårlig samvittighet trikset sitt).

Flere eg har nevnt mitt hat for telefonselgere har gått i forsvar for selgeren og sie “det e jo ikkje h*ns feil at h*n har den jobben, men det e jo bare sprøyt, de har jo sagt JA te jobben.

Sånt, nå fikk eg blåst ut litt damp (måtte faktisk ta av meg genseren te slutt). Som dåkke sikkert har forstått så har eg altså EKSTREMT kort lunta når det komme te telefonsalg (litt fordi domsnille og naive meg har bitt på kroken for månge gånger og fordi telefonselgere har en tendens te å vær nåken slue, provisjonsdrevne SVIN).

Nei, nå må eg gi meg. Blei mye lengere en planlagt detta inlegget her, men eg måtte bare få ut litt frustrasjon. Eg håpe alle telefonselgerelskere der ute kan tilgi mitt tunellsyn om telefonselgere…

Ingen kommentarer: