mandag 29. mars 2010

Mat eller sand?

Sitte nå og prøve å finna ut om eg ska kjøpa 34 kg sand eller mat for det lille budsjettet eg har denna ukå… hmmm… Eg like nemmelig ikkje å se så mye på det stora akvariet for tiå. Plantene der har tatt heilt av og planen min var jo å ominreda og luka når eg bytta grusen der ut med sand… Eg får sova på det te imårå tror eg.

Eg var ute å plokka stein igår, som eg etterpå skrubba i lonka vann med ein gammale tannkost. Siden pengene e vekk (nesten) og eg ikkje har råd (eller tid) te å reisa te Larvik i påsken, så vie eg heller fritiå te vårrengjøring (neppe) og HOBBY (Akvarie, boklesing, gauling til musikk osv.). De fine nyskrubba småsteinene har eg tenkt å lima sammen te nåken fine steinhuler te nåken av fiskene mine som like den slags ting. Steinen e henta inn og skrubba, silikon blei kjøpt forrige gång eg var “rik” og eg har tatt vare på nåke papir som eg kan bruka te onnerlag (litt domt å silikonera direkte på stuebordet nemmelig). Alle de flåtte sverddrager huene mine har forresten begynt å konvertera te det motsatte kjønn… Merkelig…

Ellers så vurdere eg nå å skifta over te sommerdekk på bilen (e så mye bedre å kjøra på), men eg e litt usikker på om vinteren har sloppe taket nå eller om det komme ein omgang te.

2 kommentarer:

Ann-Mari sa...

Forslag;
Kjøp mat, fishy'ene/akvariumet klarer seg ;)
Og..
Vent litt med å bytte til sommerdekk! Vinteren e jo plutselig tilbake på det (kommer ikke på noe bra ord) vestland, så vi skal ikke føle oss helt trygge :p

Maria sa...

Det virke som fiskane dine har det ganske bra hos deg Trond :-)