mandag 8. mars 2010

Salmeklang

Lørdag 27.2 fikk eg slept med meg Markus på releasekonsert med Salmeklang! (Eg sie at eg drog Markus med meg, men det var han som kjørte siden han viste kor studioet var).

Me var tidelig ute og Markus blei derfor den 1. offisielle kjøperen av albumet (eg sto bak han i køen så eg fikk kjøpt nr. 2 og 3). Konserten kosta 200,- pr pers, inkludert 1 CD og boller, brus og moffin (va det han eine fyren kaldte det iallefall).

For de som ikkje kjenne te Slameklang så e det ei gruppa på 4 personer som synge gamle salmer innpakka i flotte folketoner. Resultatet e ein fantastisk flott stemning, både for de rolige (nesten trolske) låtene te de litt mer lekne og up tempo låtene. Konserten var eventyrlig bra. Kyllingnuppene (les gåsehud) mine fikk nesten krampeanfall mot slutten av konserten og når eg te slutt klarte å trilla terningen så havna an konserten på terninkast 10 (Ingeborg ga 12. E såklart av maksimalt 6 då…). Anbefale på det sterkaste å ta turen innom ein av konsertene derras hvis du har muligheten.

Har du lyst å hørra litt på Salmeklang så har de lagt ut 6 sanger på Myspace sidå si. Eg vil spesielt trekka fram favoritten min “Jeg råde vil alle” som spesielt fantastisk. Like du det du hørre på Myspacesidå derras så komme du te å elska de Live.

Ingen kommentarer: