lørdag 27. mars 2010

…-…|…-…

Igjen har det vært ei stonn siden forrige innlegg, men eg e heldighvis ikkje aleina om å vær slappe med oppdatering av bloggen for tiå.

Eg har nå fått igjen bilen etter at an havna på verkstedet. Blei dyrere enn eg håpte på, men ska bilen fungera skikkelig så trenge an ei bensinpompa som fungere skikkelig. Har ikkje testa an skikkelig endå (må spara penger og drivstoff).

Eg har frihelg nå (sjøl om de ringte fra jobb og spørte om eg konne steppa inn for nåken), eg trenge rett og slett den fritiå eg har for tiå, få senka skuldrene og få jobben litt på avstand.

Idag senka eg skuldrene et ekstra hakk idet eg bestemte meg for å ta del i “Earth hour”. Fra 20.30 så stengte eg alt av elektriske lys i hybelen min. Satte på nåke grei bakgrunnsmusikk, tente et par stearinlys og koste meg i halvmørket med ei god bok (bestemte meg for å fullføra “The voyage of the Jerle Shannara” triologien idag. Eg måtte då tråla meg igjennom 222 tettskrevne sider på engelsk, men det blei så spennande etterkvert at det stort sett gjekk av seg sjøl. Kan nevna kjapt at bok 1 var god, bok 2 heller skuffande, bok 3 den beste i serien.

De siste dagene så har eg kjent på et savn. Eg har så inderlig lyst på ein sånn:

Eg såg først ein blandingsrasevalp på jobb og kjente at eg blei heilt varm og rar inni meg (ca samme følelsen som en får når du e i nærheten av ei jenta du like). Seinere såg eg et program om omplassering av hunder og valper på Viasat Nature. Eg gjekk faktisk så långt at eg fant fram te hjemmesidene for dyrebeskyttelsen i kristiansand  og vurderte å ta ein liten tur te de, bare for å hilsa på de. Eg blei litt skuffa når det bare var katter hadde inn (ifølge hjemmesidå derras). Eg vett at eg værken har råd, tid eller anledning te å ha ein hund nå (pluss at eg har ein hybelvert som e hyperalargisk mot pels), men savnet etter ein hund e blitt noså kraftig i det sista… Tror eg får finna meg ein hund som har ei nydelig singel jenta i enden av båndet sitt så slår eg to fluer i ein smekk (eg har jo lov te å drømma:P)

1 kommentar:

Maria sa...

Ååååå så søte! :-D det e heilt fantastisk med hund! Eg sko gjerna hatt flere ;-) å viss du sko få deg hund så kan eg garantera deg at det e mången søte jenter så komme t å stoppa opp for å hilsa på dåkkår, hehe :-)