onsdag 10. september 2008

Rydding på gang...+ masseaent

Jaudå, då e ryddingå i gang for fullt... Har nå rydda kjøkken og stuå (stort sett det samma rommet...) Foreldrene komme på besøk i helgå... Håpe på å få skiukkelig stand på hybelen te det.

Har for anledningen satt på musikk på mine kræppi PC-høytalere... (De goe kan eg ikkje kobla te uten suben som for tiå e festa te TVen). Hørre på masse variert musikk, te og med musikk eg ikkje har hørt på før (e ekstremt forsiktig med å skippa... E ein fin måte å finna nye sanger som har logge på PCen leeenge, men e aldri har hørt...) Imellom så må eg så klart finna fram teksten te sangene (Om det ikkje e instrumental låter da) å synge med (e spent på kor mye som går opp te hybelverten eg... har ikkje hørt nåke ennå så tror det går bra)

Har nettopp skylt all oppvasken så d e klart for oppvask, satt på ein makin med jeans, fylt skittentøykorge te max+, fått kasta ein salatsuppa som eg fant i kjøleskapet (sko vært ein heilt vanlig isbergsalat), Støvsugd stuå, kjøkkenet og gangen (ekstra mye på teppet i stuå). Har rydda bordet, prøve å finna ut kor eg kan legga alle bøkene mine, og alt PCgreiene.

Har begynt å tenka på ting eg ska spara meg opp te å kjøpa...

  • Tørketrommel (trenge nåke te mot stive håndkler (Ja tøymykner hjelpe, men bare litt). Tar og groteskt lång tid å tørka ting på lille hybelen min (ca 8 plagg tar 1 og 1/2 dag å tørka... når då et 20 talls plagg ligge te vask så tar jo det nesten ei uka å vaska/tørka... Komme og stadig nye kler som må vaskas som forlenge tiå endå lengere)
  • Bærbar PC (stor sett te internett, skriving og muligens musikkavspilling/produksjon... så kan eg ha den stasjonære te mer Spill, video og bilderedigering osv.)
  • Sub (te surroundanlegget i hybelen som kan brukas onna film og TV seing og sånt at eg får den lille subben ledig te å koblas opp mot PCen for bedre lyd fra musikkspilling)
  • Lydopptakerutstyr te hjemme studio (har alltid hat lyst på det... med skikkelig membranmikrofon med god varm klang)
  • Blender (har lyst på ein me selle på jobb, men tror egentlig ikkje eg komme te å bruka an så mye... men har lyst på an for det)
  • Las Vegas sesong 2, 3, 4 og 5 (Bra og underholdende TVserie)
  • Har lyst å kjøpa masse bøker, men det tar eg litt etterkvert tror eg.
  • Forsterker te elgitaren min. Og lydefekter te an sånt at eg kan få "Duane Eddy" lyd på gitaren min...

Blei vist ein lång skriveriting detta... Får skylla på at eg ikkje har skreve så mye de siste ukene, så nor eg først begynte så kom hvist alt på ein gång.

Men nå e det Mat, og så e det jobb... prekastseinere!!

Ingen kommentarer: