torsdag 11. september 2008

Musikk, musikk, musikk :P

Har fonne ut at 2008 har vært et fantastisk musikkår... Månge av mine favorittmusikere har komt med nye album. Har og dokka opp enkelte eg har likt, men som eg etterkvert har likt bedre og bedre utover året. Blandt aent:

  • Xploding Plastix - Treated timber resists rot
  • Øystein Sunde - Meget i sløyd
  • Gnarls Barkley - The odd couple
  • Ugress - Unicorn
  • Nebular Spool - Ruins (Nerdlastbart album)

I tillegg så leste eg nettop at Røyksopp komme med nytt album i oktober. Glede meg sykt. Var tross alt Røyksopp som viste meg veien te norsk elektronika. Prøve og å leita etter nye spennande artiskter.

Her te i år så har eg og fått opp øynene for flere artister som har vært te stede lengere (nåken i gaaanske mången år faktisk). Blandt de e:

  • The Cat Empire (Alternativ pop, tungt inspirert av latinsk musikk, høyt tempo, flotte rytmer, høy stemning og ikkje mist masse trompet!)
  • Ekseption (psykedelisk progjazz (gammal progrock), Store på 70 tallet, mye bra musikk med spennande rytmer, mye orgel, trompet og fantastiske arrangemanger. Sprite opp ganske mången klassiske stykker)
  • Brook Benton (Fantastisk sanger fra 50-60tallet... Har syyykt lyst å lera å synga "A rainy night in Georgia" på samme måte som han synge, men eg klare ikkje å komma heilt ner ennå på de jupe tonene...)

E og månge artister som eg like ein eller et par av låtene:

  • Muse - Knights Of Cydonia
  • Fleedwood Mac - Albatross
  • Fleetwood Mac - Black Magic Woman
  • Fleetwood Mac - Man of the World
  • Moody Blues - Nights in white satin
  • My Chemical Romance - Teenagers
  • Mike Stern - Chromozone
  • Magnet - On your side

Blei vist ein sånn rams opp minsin musikksmak innlegg dette :P

Eg tenkte og at hvis mine lesere vett om nåken sanger eller artister eg bør sjekka ut så tar eg med glede imot forslag! E ute etter å utvida min musikkhorisont. Kanskje det blir nettopp DU som får meg hekta på ein eller aen musiker! (Var blandt aent Kristin som fikk meg te å oppdaga "The Cat Empire")

Ingen kommentarer: