lørdag 9. april 2011

Dag 14–30 Day Song Challenge

 

Day 14 – a song that no one would expect you to love

 

Eg har aldri vært nåke spesielt glad i rock. Derfor e det litt overraskande at eg har fått dillå på bandet “The Living End”. Eg leste ein plass at de kaldte sin stil for Rockabilly Punk og det e nokk den særegne stilen som har fått meg te å oppdaga de.

Mitt første møte med “The Living End” kom kort tid etter eg hadde kjøpt meg Playstation 3 og spilte igjennom Guitar Hero 4 og 5 (Bassgitar då såklart). Mot slutten av Guitar Hero 4 dokka låtå “Prisoner of society” opp. Musikken durte ut i stuå kor eg sprang rondt med plastgitaren og forsøkte å få med alle knappene. Det tok ikkje lång tid før og teksten var på vei inn i skallen og eg hadde problemer med å holda kjeft der eg spratt rondt om kring i takt te musikken.

Begeistringå for bandet blei ikkje mindre når eg fant ut at bassisten spille heila denna låtå på KONTRABASS. Detta får du og se tydelig på den offisielle musikkvideoen, men siden den ikkje går ann å lima inn i posten (funksjonen e sperra på youtube) så måtte eg finna et alternativ te å legga i bloggen.

Ingen kommentarer: