søndag 4. april 2010

Hobbypåsken fortsetter!

Hobbypåsken fortsette! På torsdag tømte eg storkaret og bytta ut grusen med sand. Eg har faktisk oppdatert Akvabloggen min med bilder av resultatet (+ nåken fisk). Eg håpe og å bli flinkere te å oppdatera både den og denna bloggen.

Prosjektet tok mesteparten av dagen å gjennomføra og nå e det kjemperotete på hybelen min… Prosjektet imårå blir derfor å rydda stue og kjøkken område + og kjøre to vaskemaskiner med klesvask.

Lørdag den 10. april ska Kristiansand akvarieklubb ha auksjon, hadde håpt å få stikka innom ein tur (sjøl om eg ikkje har penger å bruka der), men eg e stygt redd for at eg må jobba den dagen. Eg har nemmelig ikkje fri annakver uka som eg vanlighvis har hatt, men eg har nå fri kver 3. helg istedetfor.

Det som likavel blir veldig farlig e Storauksjon med Arendal akvarieklubb den 18. april… Då har eg plutselig fått lønn (og håpe eg kanskje kan vri ut litt penger te hobbyen som har måtte lida de siste månedene). Eg får se ka det blir te…

Men nå e tiå inne for å lesa bok og hørra musikk før eg hoppe i loppekassen. Har fått i meg litt koffein i kveld så eg vett ikkje kati eg blir trøtte nokk te å sovna, men det finne eg nokk ut av.

2 kommentarer:

Maria sa...

Ska sei du har et flott akvarium Trond :-) visste ikkje om akvabloggen din, men nå må eg gjerna innom der o av å t :-)

Btw: vurdert å laga et enkelt budsjett sånn at du t ei kvar tid vett kor mye du kan bruka t hobby uten at d går ut over maten din? :-P

Unknown sa...

For øyeblikket så e det rett og slett ikkje nokk penger igjen når alle regninger e betalt te å settast på et budsjett. Alt som ikkje går te regninger (reperasjon av bil, husleie, strøm ol.) går rett te matbudsjettet...

Eg håpe April blir den siste måneden i år kor økonomien e såpass dårlig som an har vært herte i år.

Igjennom påsken så har det i tillegg vært viktig for meg å ha nåke å gjør på siden eg ikkje hadde anledning te å reisa te Larvik og eg såg at eg konne ta meg råd te litt sand te hobbyen hvis eg var villig te å leva som ein student de siste par ukene før neste lønning.

Eg må innrømma at de første månedene har vært knallharde, men så lenge eg får det te å gå rondt (sjøl om det e såvidt) så går det greit.

Eg har og fortsatt et kriseenergilager rondt magen som eg kan bruka te ytterste nød, hehe.