søndag 11. april 2010

Litt vårrengjøring og masse musikk

Idag har eg endelig fått gjort litt rondt i hybelen min. Siste ukå har eg vært dritsløv på fritiå mi, men endelig var eg i slag te å gjør nåke.

Eg har tatt ein KJEMPEoppvask og smårydda ein del rondt i hybelen, så nå e det ikkje så långt ifra “ryddig” her :P

Eg har hatt vannbytte på begge akvariene, har bytta ca 30% av vannet i begge akvariene.

Eg har trilla sykkelen fram og smørt opp kjettingen med olja. Prøve å finna på internett kossen eg sjekke og justere skivebremser på sykkel. Når bremsene e klare så e sykkelen klar te bruk igjen.

Nå sitte eg med et lite megaprosjekt. Eg fant fram 2 overfylte CD-mapper med masse egenbrente CDer, så nå spille eg de av på PCen min og slenge allt som e av interresse inn på dataen som MP3. E på første CDen nå og har allerede fonne fram te nåken gullkorn fra min musikkhistorie (Bjelleklang – Manda’ morra, Lou Bega – I got a girl, Fatboy Slim – Flower) og eg tror det blir ein hærlig og nostalgisk musikkveld på meg ikveld (Kjempegøy!!).

Neste søndag så har eg lurt med meg Markus te Grimstad ein tur… Eg ska nemmelig på Akvarieauksjon for første gång i mitt liv. Eg komme te å prøva å få tak i litt forskjellig (småakvarier, reker, snegler osv.) men eg må prøvå å holda mest mulig igjen på summene så eg har penger igjen når det e ferdig :P

Eg ska forresten stramma inn på matbudsjettet mitt. Eg pleie somregel å handla den maten eg har lyst på når eg tar turen innom min lokale ICA butikk eller Kiwi butikk. Fra nå av ska eg bli mye flinkere te å se etter gode tilbud i tilbudsavisene som dompe ner i postkassen min. Eg jobbe jo rett ved ICA Maxi, Ultra, Obs, Rema 1000, Rimi og andre matbutikker. Eg e bombesikker på at eg kan spara hondrevis av kroner bare på å handla riktig vare på riktig butikk te rett tid.

Ingen kommentarer: