torsdag 5. november 2009

Sykkelsesongen e over

Då tror eg at tiå var komt te å parkera sykkelen for denna sesongen… Det har hvert nåken kalde og te tider veldig våte turer te og fra jobb, spesielt den siste ukå. Har hvert tider med skikkelig våt og guffen høststorm her nere.

I går var det heila tatt et lite skritt videre. Det var konstant motvind uansett ka vei eg sykla. Motvind e et heller dårlig konsept synes eg. Når eg begynte å nærma meg hybelen (5-10 min igjen å sykla) så kom det plutselig ein del naturlig nedbør som ikkje var i form som regn, men ein mellomting mellom snø og haggel (myk haggel på ein måte). Var vel egentlig då eg bestemte meg for at det var på tide å parkera sykkelen.

Eg har og gjort et forsøk på å få start på bilen igjen. Fikk ein glamelding på Mandag at alle delene eg hadde bestilt var komt inn på lager. Før eg rakk og be nåken henta de så låg de i bagasjerommet te pappen. Han sendte det videre via posten på Tirsdag og forhåpentlighvis så e det framme her imårå.

Eg har skreve i et tidligere inlegg at bilen min ikkje ville starta pga strømmangel så på mandag for eg på biltema og kjøpte meg startkabler (te nød), starthjelp (oppladbar minilader som du koble te sigarettenneren. Lade batteriet litt så det går an å starta bilen uten startkabler) og ein batterilader. Eg håpte at eg konne plugga i starthjelpen for så å få start på bilen og kjøra den opp te hybelen for nåke skikkelig lading. Starthjelpen lada eg opp på hybelen (tar 7-15 timer å lada fult opp) for så å ta starthjelpen te bilen og lada (Tar ca 50-60 min totalt før ny lading må te)

Første forsøk kom var på mandag. Klarte ikkje å starta bilen, men la merke te at startmotoren klarte å sviva mer enn ein ronde.

Andre forsøk Tirsdag. Samma som dagen før, men nå hørre eg startmotoren begynne å sviva litt bedre.

Treje og Fjere forsøk på Onsdag. Startmotoren svive raskere. Får start på bilen i 1 og 1/2 sekund, men får ikkje motoren te å tenna skikkelig.

Femte forsøk på Torsdag. Får start på bilen og klare og å holda bilen igang. Lar bilen sviva litt på parkeringsplassen, får varma motoren og ikkje minst kupeen der eg satt. Får etterkvert kjørt bilen opp te hybelen og kobla te batterilader. Alt detta før eg går på jobb (starta kl. 16 idag). Ifølge batteriladeren så var batteriet fullada når eg kom hjem fra jobb og nå starte bilen uten problemer!

Håpe eksosanlegget komme i mårå og at det blir strålande knallvær på lørdag så eg (og Alf) får skifta det. Glede meg te å konna kjøra der eg vil igjen! Då kan eg endelig få kjøpt inn nåken flærre Guppyer uten å ver redd for å rista de istykker på veien hjem!

Men nå blei detta som skolle vær et lite notisinnlegg blitt te ei halle roman så eg tror eg slutte å skriva nå eg…

Ingen kommentarer: