lørdag 21. november 2009

Kyllingmiddag

Idag gjekk det plutselig opp for meg kossen en kan gjørr ein tørr kyllingmiddag om te ein smakfull opplevelse uten særlig mye ekstra arbeid.

Pleie bare å krydra kyllingfileen og slenga an inni steikovnen og steka den ved siden av nåke pommes frittes. Idag bestemte eg meg for å ta det heila ett steg videre, og resultatet blei:

1 liten rødløk
1 liten paprika
3 små gullerøtter
1 tomat
Alt over grovkuttes og legges i en ildfast form.
Krydre kyllingfillet (Blei “Chili Explotion” på meg idag) og legg den på toppen av grønnsakene.
Stekes på 200 grader(isjh) te det lokte godt.
Serveres med pommes frttes eller gratinerte poteter (hvis du gidde å laga)

Kjempegod middag som stort sett “lage seg sjøl”. (Sko tatt bilde av maten, men eg kom ikkje på det før alt var spist opp…)

Har du et godt og enkelt middagstips så e set bare te å slenga an med på “kommentar”.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Denne må jeg prøve. Mamma

Maksen sa...

Dette e perfekt å server på en date!! :)