tirsdag 2. juni 2009

Pinsehelg

Då var det endelig tid for ein oppdatering her. Var lite å skriva om i slutten av forrige uka, var stort sett på jobb.

Som de fleste har fått med seg så var det pinse denna helgå som nettopp e passert. Eg tok derfor turen te Larvik når eg slutta på jobb på Lørdag. Var en form for “familietreff” på hyttå vår der. Var nåkså godt oppmøte. Var ca 25 personer totalt i alderen 1 3/4 til 95 år. Det var strålande vær heile helgå og eg blei litegranne solbrent (ikkje så veldig mye, bare bittelitt). Var ei ekstremt sløv og usunn helg, men eg har fått masse ny energi ut av det og e nå mer aktiv på hybelen enn eg har vært på flere uker.

Idag har eg foresten rydda nesten alt rotet på hybelen min og omøblert litt. Eg har flytta TVen ein hallmeter sånt at eg fikk plass te et akvarium på ca 150 liter ved siden av (Har fått låne det av Irene og Gunnar (foreldrene te Markus)). Har også fått plassert et 60 liters akvarium på enden av kjøkkenbenken. Neste steg e å legga grus i bånn og plassera røtter og steiner og andre dekorasjoner før eg fylle de med vann og starte pumpene.

Eg må venta te eg får lønn te eg får råd te å kjøpa nåken akvariumsplanter og må venta i ca 4 uker på å få lagt i fisk (komme te å vær frustrerande lång ventetid, men det e nødvendig for at vannkvaliteten ska bli god nokk te at fisken ska overleva). Eg må og få tak i dråpeprøver te å måla ph og hardhet på vannet. Sitte for tiå å nilese på nybegynnerforumet te Akvaforum.no der eg og har meldt meg inn som medlem. Har blitt skikkelig gira på å holda på med akvarium som ein hobby. Eg har te og med bestemt meg for navn te de første fiskene. Ska ha ein bånnfisk (malle) som ska hetta Malvin og tre guppyer (ein hann og to huer) som hette Konrad, Guri og Klara. Glede meg som ein onge te å få det igang. Komme nokk eindel oppdateringer om kossen det går på bloggen her (forhåpentlighvis med bilder og!)

Meeeeen, nå stikke eg å lese litt mer på begynnerforumet så prekest me (ska prøva å få opp ein poll i løpet av kvelden).

Ingen kommentarer: