mandag 15. juni 2009

Akvarium

Som eg har nevnt i nåken av de siste postene mine så har eg begynt med akvarie. Eg har et på ca 68L og har fått lånt et på 160 L av fam. Lervår (Masser av takk!!)

Nå e det 1 og 1/2 uka siden vannet blei fylt i de, og det e bare 2 og 1/2 uka igjen te eg ska ut å kjøpa meg fisk!! (pga oppbygging av bakteriekulturer i pumpa)

Men eg kan jo pressentera akvariene te mine lesere.

Old Faithful”

OFJuni2009

Detta e då et lite akvarium på ca 68 L. Eg har sjøl hatt detta akvarie på rommet mitt under lengere perioder av min oppvekst. Akvarie har blitt bygget av min farfar (er mest sansynlig over 50 år gammelt!!) og har sett mange forskjellige fisker og fiskearter. Fiskene har stort sett trives i “Old Faithful” med nåken unntak av nåken tørrfisk me fant når me ommøblerte rommet.

Det har og vært ein liten tur oppom fam. Lervåg før det te slutt blei satt vekk på et kott. Nå e det framme igjen, fylt opp med vann, grus, steiner, tre plastikkplanter og en trerot. E fortsatt litt usikker på ka eg ska ha oppi detta endå, men eg finne nokk utav det innen de neste ukene.

Atlantis Oceanus”

AOJuni2009

Detta e då 160 literen som eg har fått låne av den godeste fam. Lervår. Det e et stort akvarie som nå inneholde:

  • Vann
  • Grus
  • Diverse dekorasjoner

AOJuni2009Deko1

AOJuni2009Deko2

Fåreløpige planer for detta karet e:

  • Skaffa en malle (mest sansynlig av typen Ancistrus) som skal ha navnet Malvin.
  • Skaffe 3 fisker av typen Guppy. En hannguppy ved navnet Konrad I, og to Hunnguppyer ved navn Guri og Klara.

Sitte for tiå å nilese om forskjellige fiskearter som kan vær aktuelle som de har i dyrebutikken i sørlandssenteret og komme nokk med nye oppdateringer innenfor akvariedrift når det skjer nåke stort, men nå e det køyetid. Me snakkes!!!

Ingen kommentarer: