lørdag 29. november 2008

Shufflemetoden...

Bøllefrøet hadde ei lista med spørsmål på bloggen sin som alle skolle svarast med å skriva inn tittelen på den sangen som kom på MP3-spilleren når den blei starta på shuffle... Eg bestemte meg derfor for å ta ein klassisk "Copy-Paste" manøver og prøva detta ut sjøl. I tillegg te at eg starta opp iTunsen min på shuffle så satte eg nåken ekstraregler for meg sjøl...

1. Det MÅ vær ein sang, og ikkje ein morrosketsj eller intervju.

2. INGEN skipping over sanger OVERHODE...

3. ALLE sangene som kom sko hørras gjennom i sin heilhet... Dermed så tar og dessa spørsmålene låååång tid å finna ut av, men eg får hørra musikk eg vanligvis hadde skoppa pga at eg enten ikkje e så begeistra for låtå, eller at eg ikkje har hørt låtå før.

Vett ikkje kor månge av spørsmålene som får et meiningsfult svar, men eg jørr et forsøk iallefall... Men, nokk forsnakk...

Regler:

1. Put your music player on shuffle.
2. Press forward for each question.
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn't make sense.

Spørsmål:

How are you feeling today? Last train to Nashville (Alabama 3)

How do your friends see you? Huncher (Xploding Plastix)

Will you get married? This is our sound (Ladytron) (Aldri hørt før...)

What is your best friend's theme song? Bruktbilsamba (Øystein Sunde)

What is the story of your life? Sommerfuggel i vinterland (Halvdan Sivertsen (Gitarkammeratene))

What was high school like? Awakening (Scooter)

How can you get ahead in life? Michael Caine (Madness) (Ja, Madness e gruppå og ikkje sangtittelen…)

What is the best thing about your friends? Qwr Budr (Orbital) (Vare I over 9 og et halt minutt………)

What is tonight going to be like? Always look on the bright side of life (Monty Python)

What is in store for the reminder of this weekend? Shooter (Rednex)

What song describes you? (Do you always... (have to be alone)       (E-Type) (Hvis denna sangen beskrive meg, så e det veeeeldig melankolsk...)

To describe your grandparents? What child is this? (Trans-Siberian Orchestra) (E vist ein heller kjent julesang i litt heavy versjon)

How is your life going? Living on the ceiling (Blancmange) (steikje teite sang... Var ein sånn 80-talls synth-indie-pop sang...)

What song will they play at your funeral? Boom Boom (Outahere Brothers) (90-talls partymusikk med hjernelaus tekst...hehe)

How does the world see you?  Messages (Vangelis) (Endå ein lång sang... ca 7 og et halt minutt...var behagelig å hørra på da)

Will you have a happy life? Sløy Sex (Folk og Røvere) (Sær sang...sjønne ikkje heilt teksten sjøl om an e på norsk...)

What do your friends really think of you? Driving in my car (Madness)

Do people secretly lust after you? Nothing hurts now (Magnet)

How can you make yourself happy? Væn (Ravi og DJ Løv)

What should you do with your life? Roll over Beethoven (Robert Wells)

Will you ever have children? (Inertia Creeps (Massive Attack)

 

Vell, då var eg gjennom spørsmålå. Var ikkje så mången som fikk et svar som eg følte svarte på spørsmålet, menmen... Tenkte eg konne leita etter ein aen eller finna nåken spørsmål sjøl som kan vær litt festlig å svara på ved hjelp av shuffle metoden, men det får bli seinere. Kan samla opp et par spørsmål over tid... Alle forslag om andre spørsmål tas imot med takk... Var egentlig ein veldig grei aktivitet detta ettersom eg då fikk brukt litt tid med forskjellig musikk som eg vanligvis ikkje hørre så mye på... Kanskje det dokke opp nåken sanger eg hadde glemt at var gode eller som eg ikkje har oppdaga endå...

Men nå må eg slutta å skriva før detta innlegget blir for långt... Var litt flaks at det ikkje var flærre spørsmål nå egentlig for første sang etter siste spørsmål var "Holly Dolly" med "Dolly Song"....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe!! mye bra svar egentlig!! Hvordan var "high School"? Awakening!!! hehe..neppe!! vittig!!