søndag 30. november 2008

Diverse spørsmål og svar...

Har vært ute å stjåle litt fra andre blogger igjen... Denna gången e det spørsmål fra bloggen te Oddveig (som kom fra bloggen te ei Linda) som dokke opp. Denna gången så e den store forskjellen at eg faktisk svare på spørsmålene med mine egne ord og ikkje med ein sangtittel... Føle meg produktive for tiå... Har skreve månge blogginnlegg de siste dagene, og eg har allerede ein eller to te i planene for dagene som komme... Men nokk pjatt og over te spørsmålene! (Har gjort ennå ein fantastisk "Copy-Paste" manøver, hehe)

 

Hvor bor du?
Nåkkså långt sør i landet for tiå. Nemlig i den flotte byen Kristiansand.

Hva arbeider du med?
Selge hvitevarer... E nesten flaut, for eg lure plutselig på ka fabrikat alle andre eg kjenne har på sine hvitevarer, sjekke merkene på ventilatorene, kjøleskapene, vaskemasjinene og andre ting når eg besøke folk... hehe... E kjekke jobb da.

Hvilken bok leser du akkurat nå?
Den tredje bokå av fem i "The Pendragon Cycle" skreve av Stephen Lawhead. Bokå hette "Arthur", og ja, det e den Arthuren som trekke sverdet ut av steinen, men det e ein litt mer komplisert historie enn det barneversjonen e.

Hvilken artist ligger i cd-spilleren din?
Eg bruke ikkje CD-spiller for tiå, men eg bruke Bilstereo med ein MP3 plata i. E ein DCD med "The Cat Empire" og "Gnarls Barkley" + litt andre tilfeldige låter innpå an...

Hva er ditt favoritt brettspill?
Då må eg nesten si Larvikspillet. E så gøy å spilla med venner når en e overtrøtt... Lenge siden sist da, siden det ligge i Larvik og der har eg ikkje vært på ei stond...

Favorittblad?
E vel egentlig nåke så enkelt som Donald... E som oftast det eg lese hvis eg lese blader... E'kje så ofta det da...

Favorittduft?
Sitron... Ingentilng lukte bedre enn sitron som får det te å kjila onna tongå... E ein grunn te at eg ikkje kan ha sitronmelisse... hadde gnidd på bladene heila tiå eg då for å lokta på den gode sitronloktå.

Værste lukt?
Når nåke har logge alt for lenge i matavfallet og begynt å gjæra... E syyyyyykt ekkel lokt som svir seg fast i neseborene.

Yndlingslyd?
Den var værre... Like veldig godt Trompet... spesielt når an vrenge lyden, men fortsette å spilla kontrolert (masse av det i "The Cat Empire" sine låter)

Verste følelse i verden?
Nå en mister eller sårer noen man er glad i...

Hva er det første du tenker på om mårgonen?
Komme litt ann på... Tenke så mye rart... E ikkje alltid det e nåke som gir meining...

Hva er det siste du tenker på når du skrur av øyset i stua for kvelden?
Dørå e låst, lyset e av... då gjenstår bare ein ting... Lesa et par kapitler i bokå før eg sovne... Argh, e klåkkå så mye... Jodda det får våga seg, komme meg sikkert opp av sengå imårå likavel... (E nåke i den duren)

Yndlingsfarge?
Varmgult (Nesten over mot orange... bare nesten)

Hvor mangen ganger rekker tlf. å ringe før du klarer å ta den?
Det vett eg ikkje ettersom eg bruke ein heile sang som ringetone... Tror eg pleie å vær relativt kjapp (Sålenge eg klare å få telefonen opp av lommå uten nåken komplikasjoner)

Hvis du av en grunn skulle skifte for- eller etternavn, hva skulle du da hete?
Hadde sikkert skifta navnet te "Avallach" eller "Hafgan"... (E nåken av mine favorittskikkelser fra "The Pendragon Cycle" bøkene eg lese på... Har digga de navnå i mången år nå)

Hva skal ditt barn hete/dine barn hete?
jente: Solveig (E så positivt navn), eller Charis (uttales Kariss)
Gutt: Avallach og Hafgan funke bra her og :P

De(n) viktigste 'ting' i din verden?
Mine venner og familie

Favorittmat akkurat nå?
E vel Lasagne (knorr sin), eventuelt Biff Stroganoff (med den gode røde tomatpuré/rømme sausen)

Sjokolade eller vaniljeis?
Sjokolade, uten tvil. Men e godt med vanilje te sjokoladen da.

Pleier du å kjøre fort?
Ikkje fort, bare effektivt... Like ikkje så godt høye hastigheter...

Tordenvær- flott eller skremmende?
Fantastisk flott å se på (så lenge en står relativt trygt inne i et hus da...)

Hvilket merke var din første bil?
Volvo 240 DL Stasjonsvogn (DL står for Deluxe faktisk... hehe, kim sko tro det)

Drømmebil?
Ein italiensk sportsbil av merket Ferrari, Lambo eller Pagani...

Hvis du kunne møte en bestemt person (død eller levende) hvem?
Igjen et alt for vrient spørsmål... Hadde vært kult å teffa "Bobby McFerrin" da og fått privat sangundervisning av han...

Favoritt drikke/alkohol?
Blir brus uten ein dråpe alkohol... E veldig glad i både Urge, Schweppes Lemon og Fanta Exotic...

Hva erditt stjernetegn?
E ensom Tvilling

Spiser du stilken på broccolien?
Det går vel ikkje ann å spisa brokkoli vel?? E'kje den giftig?? :P

Når sa du sist "nei, det passer ikke"?
E ei stond siå, så eg huske ikkje heilt... Var sikkert nåke med å ta nåke teit service sak på jobb :P

 

Steikje, då var eg gjennom alle spørsmålene... Tok litt tid, men eg fikk det te! Hehe... E vist heilt bloggete eg for tiå... E snart desember!! Julehander og julevideoer!! og ikkje minst SJOKOLADEKALENDER!!

Ingen kommentarer: