søndag 10. januar 2010

Offisielt nestenblakk

Så begynte helgå å nerma seg slutten igjen, og som vanlig så forsvinne an alt for fort.

Sitte på ein hybel, ser at eg trenge å ta oppvasken, men finne ikkje motivasjonen te det (har satt på madness musikk nå for å prøva å tvinga motivasjonen fram fra kokkosnøtthulå si nå).

E fortsatt uten bil, nåke så gjør at eg føle meg litt isolert. Verkstedet ringte på Onsdag og sa at de trodde det bare var batteriet som var dårlig, men de sko ta ein lengere tur med bilen for ein ekstra test. Har ikkje hørt nåke fra de siden, men eg har uansett ikkje råd te å betala de før på fredag uansett så de har litt onna ei uka på seg.

Eg e nå offisielt nestenblakk. Har ca 19,- igjenn på brukskonto OG sparekonto tilsammen. brukte resten av pengene igår på mat. Av ein eller aen grunn så har det blitt viktig for meg å alltid ha melk tilgjengelig… litt rart siden eg egentlig ikkje like melk. Kjøpe laktoseredusert så eg kan drikka an (og o’boy for å sjula melkesmaken). Men melk e og viktig å ha te matlaging og ikkje minst kakao.

Eg har begynt et omfattande angrep på maten i fryseboksen. Eg har ein tendens te og kjøpa fersk mat og hiva det i frysen for så og glemma ka eg har der. Eg må nytta muligheten nå som eg trenge maten og ikkje har råd te å kjøpa ny.

Har og begynt å tenka på kossen eg ska takla nyttårsforsettene. Trening går jo greit med å gå te jobb. Prøva ny mat må venta te pengene komme inn igjen. Vektå e stabil. Gjekk ikkje opp i julå eingång. Prøve og å finna ut kossen eg ska finna meg min framtidige “darling”, men e vel nåkså blank på detta ponktet ennå. (og har vel egentlig gitt opp siden eg e veeeeldig dårlig med jenter fra før og det blir iallefall ikkje bedre om eg har sansen for de…)

Eg fikk og et verktøysett te jul, med skraller, pipenøkler og fastnøkler som eg må finna et prosjekt te. Har lyst å læra meg å bli litt mer praktiske (som om det sko vær ein sjans). Nåken forslag?? Eg komme bare på ting som koste masse penger, eller som eg ikkje har plass te…

2 kommentarer:

Maria sa...

Ser ut så du trenge ei økonomiske dama Trond ;-) Har du prøvd nettdating?? E jo mången så finne kvarandre der nå t dags, så koffår ikkje ;-)

Unknown sa...

hehe. Økonomien pleie å vær på plass da. Pelma så mye penger eg knne inn på BSU konto rett før nyttår. Men sko gjerna hatt ei jenta med økonomisk sans (så en sleppe og passa på overforbruk).

Angåande nettdating så kjenne eg meg ein svær smule skeptisk. Plutselig så sitte eg der på deit med ein svær biker som utga seg for å vær ei søt litå brunetta, hehe (hjernen går litt i "worst case" modus" tror eg:P)