mandag 4. mai 2009

På tide med oppdatering?

Jadda!

Har vært litt stille fra meg i den siste tidå, men eg e fortsatt nokkså oppegåande. Eg har hatt et snev av sykdom, men den har aldri fått tatt skikkelig tak, så nå e eg iferd med å bli heilt friske igjen.

Eg bruke mye tid på jobb for tiå. Får ofta forlenga skiftet mitt med et par timer (nåke eg synes e fantastisk!). Det som e litt dumt då e at eg ikkje får gjort så mye av det eg har lyst te. Men eg får gjort litt da.

Eg og Markus hadde ein sløve kveld etter jobb igår (Lørdag) og såg at Hanne slo Jørn i “Det store korslaget” (Gratulerer Hanne!! var vell fortjent!) mens me spiste knorr lassagne med ekstra ingredienser (rødløk, paprika og gulrot (faktisk)). Me hadde tenkt og se Braveheart, men det blei litt seint så det blei utsatt.

Har hatt ein sløv dag idag (Søndag). Har endelig fått lest ferdig “Good Omens” av herrene Neil Gaiman og Terry Pratchett. Festelig bok med god, sær britisk humor (te tross at eine forfatteren e amerikansk). Eg likte denna bokå veldig godt. An har gitt meg ein mengde med morsomme bilder av diverse hendelser som har fått meg te å sitta og småle for meg sjøl (nåke som sikkert ser nåkså tåpelig ut).

Eg har nå gått over te ein mer seriøs bok. Nemmelig den første boka i “Conquerer” serien te Conn Iggulden (har skrevet om “Emperor” serien hans tidligere). Første bokå hette “Wolf of the Plains” og handle om den store Genghis Khan (før han blei stor). Eg glede meg enormt te eg komme inn i historien ettersom Conn Iggulden har blitt te ein av mine favoritt forfattere. Han skrive spennande bøker om store personligheter fylt av historisk korekte detaljer. Vil anbefala alle som like ein god bok å lesa “Emperor” serien (4 bøker om Cæsar) og den nye “Conqueror” serien (3 bøker om Genghis Kahn).

Eg leke litt med ideen om å skriva nåken historier før (bare for gøy), men det e nåkså vanskelig å komma igång. Eg sitte å leke med 3 forskjellige ideer og holde på å samla inspirasjon te karakterer og utvikling av verdener. E stort sett litt ut på kvelden at kreativiteten settes i sving. Har nå begynt å utvikla ein Fantasy serie, ein Post-apokalyptisk historie og ein Science-fiction fortelling. E’kje komt så veldig långt på nåken av de, men e litt kjekt å pusla med.

Meeeen… Då tror eg at eg må stikka å legga meg. E lång arbeidsdag imårå (fått nåken timer ekstra igjen! :D)

 

Forresten. Det går vist rykter om at eg har fått meg dama. Synes detta e litt vittig (spesielt siden ryktene e på vestlandet). Men eg kjenne ikkje te at eg e kapra av nåken endå (bare gi beskjed hvis nåken der ute vett mer enn meg ettersom eg har ein tendens te å gå glipp av sånne ting :P)

Ingen kommentarer: