tirsdag 24. mars 2009

Vår 09

I de siste dagene så har været her nere på Sørlandet tatt ett stort skritt i riktig retning. Snøen e for lengst borte og solå har endelig begynt å strekka på varmemusklene. Det e så klart fortsatt nokså kjølig, og ofta isande kald vind, men i de små vindstille øyeblikkene så varme solå godt.

Idag så kom det førsta vår-regnet. Eg traff det på vei te jobb. Det var blå himmel (merkelig nokk), så kom det ein liten kort byga med middels store dråper. Når eg hadde parkert bilen og steig ut så kjente eg den friske duften av VÅR!! Ikkje den duften av sommerblomster og pollen, men av vår regn som sprer den friske loktå av planter som vokne te live.

Eg vett ikkje om det bare e meg, men eg e nå skråsikker på at vinteren e over for denna gången og me går ein lysere og varmere tid i møte. Folk har begynt å spør når me starte å selga griller på jobb (tror de komme ut i butikken veldig snart), eg vokne te fuglekvitter kver morgen, sjerene har satt igang med å henta inn kvister te reirene sine, og jentene blir søtere for kver dag som går. Tror detta e nåkså sikre tegn på at våren e i anmarsj.

I det sista så har eg igjen fått ein økande trang te å kjøpa småis (det hette småis sjøl om eg som regel plokke ut de største… vel??), eg kjenne at eg blir fylt av ein heller merkelig følelse som bare kan beskrivas som lykke og glede. Tankene flyr oftere vekk fra de viktige (og stressande) tingå og sveve over te befriande og lykkelige tanker. Eg tror denna våren vil legga et godt grunnlag for store ting i livet mitt. Det e bare nåke eg har på følelsen, nåke stort komme te å skje denna våren. Ikkje spør meg ka det e, for det har eg ingen anelse om, men det e iallefall nåke stort og positivt!

Eg avslutte innlegget med teksten te ein “fine” vårsang i beste bedehus-stil, nemmelig “Våren” av Løgnaslaget (E på albumet “Utsolgt”). Enjoy!

Vinteren føles dyster iblandt
Igår gikk jeg tur, og jett hva jeg fant
En liten blomst så pen og fornem
Mdenne blomsten kom våren frem

Nå er det tid for sang og spill
Nå har vi tid å få det til
Slutt på tunkt sinn og trollsk musikk
Gi oss kameldags romantikk

Raitataititaitataitita

Vinteren holder lenge igjen
Igår kom en deilig strålende venn
En liten pike gav meg en klem
Med denne blomsten kom våren frem

Nå er det tid for sang og spill, trallalala
Nå har vi tid å få det til, trallalala
Slutt på tunkt sinn og trollsk musikk,trallalala
Gi oss kameldags romantikk, trallalala

Raitataititaitataitita

                                 -Våren av Løgnaslaget-

1 kommentar:

Anonym sa...

Her blei det vinter igjen i går!!! :/ men eg vett ikke kossen der er nå, for eg sitte nere i kjelleren...
Snøen kan komma plutsele og fort, har eg fonne ut!! :/
Glede meg te å hørra kæ det stora som ska skje denne våren er :)