onsdag 29. oktober 2008

Burde ha sjønt det...

"Knug Vinter" e utolmodig og tvinge seg fram i Norge...

Det første STORE hintet oppdaga eg når eg skolle på jobb igår... Eg satt meg inn i bilen og oppdaga at det var IS på rutå... Eg går ut av bilen og skrape rutå fri, sette meg inni bilen og.... Finne ut at det e IS på INNSIDÅ av rutå og... Så fram med skrapå igjen...

Idag kom det førsta hintet i ein melding fra ein kollega som begynte med "Velkommen te snøbyen", meldingen tikka inn ca kl hall 9... Kl 9 hadde eg tenkt å vær på ett frivillig kurs på jobben... Etter eg hadde lest meldingen sprang eg te nærmaste vindu og kikka ut bak rullegardinå... Det var ein mer eller mindre krittkvit verden som møtte meg der ute... Då var det bare ein ting å jørr... Hiva på seg yttertøy og bytta dekk på bilen... Eg kom litt seint fram te kurset, men eg kom iallefall (imponerande siden det var frivillig).

Fikk og prøvd ut de nye vinterdekkene då... Funke kjempegodt på snø/slaps iallefall...

I skrivande stund så har verden begynt å få litt farge igjen ettersom snøen blir våtere og våtere... Håpe bare ikkje den herlige slaps-suppå fryse te når det blir kveld igjen... då kan det bli syyyykt glatt...

 

Oppdatering:

Såklart føre snøen te at østlendinger ligge strødd i alle mulige grøfter ved siden av veien. Skjer KVERT år.. slår aldri feil.. hehe

Ingen kommentarer: