torsdag 3. desember 2009

Vinteren har kommet til Kristiansand!

Når jeg sto opp i dag morges så hadde det skjedd ein drastisk forvandling ute. Det som i går var brunt, oransj og høst var kledd i ein 10cm tjokk kåpa av kvit, tung snø!!

Vinter-1

Eg var heldighvis litt forberedt på det (sov veldig dårlig inatt og syntest det virka så lyst ute (ikkje det at eg gadda å se ut av vinduet kl. 5 om nattå)). Fikk måkt bilen fri for snø og kom meg greit te og fra jobb.

E og komt i delvis julestemning (litt pga. pepperkaker, julepynt og julemusikk på jobb). Har nå kjøpt inn nåken klementtiner, gløgg og valnøtter (like de så ekstremt mye bedre enn hasselnøtter). Eg fant ut at eg ikkje har nøtteknekker på hybelen så fåreløpig blir nøttene lirka opp med kniv (vanlig kjøkkenkniv som forsiktig presses inn i bånn av nøttå før an vris ront og skallet dele seg). Eg har og fått opp årets julepynt (bildet under) og alt e bare vellstand.

Julepynt

Sykdommen eg sleit litt med i forrige uka har sloppe taket (tror eg drepte basillene med god og uvant mat) så formen e stort sett grei (litt trøtt, men det e fordi eg starte å lesa bok for seint på kvelden :P)

2 kommentarer:

Maria sa...

Så koselig me snø da! :D her håpe eg snøen kan venta t 19. desember for då e eg ferdig å pendla t Stord for i år...

-Lervåg- sa...

d va d eg visste!! Du hate snømenn!!! Mor mi har nisser på dorullen, slik at ho kan bruke de det eneste stedet de kan gjøre nytte for seg....:p