torsdag 10. desember 2009

Den siste ukå, roteinnlegg…

Siden den kvelden det snødde så har det regna her i Kristiansand, så det mesta av snøen e allerede vekke igjen, Bare rester av brøytekanter igjen.

Eg har vært på besøk hos Alf 2 ganger den siste ukå (to dager på rad faktisk). Me starta på fredag med et Istid marraton siden den 3. istidfilmen har komt ut på DVD og eg hadde ikkje sett an endå.

Dagen etterpå (lørdag) så blei eg med Markus og Christine tebake te alf for ein kveld med taco og UNO!!! Eg vant alle rondene (heilt te me starta å tella poeng…)

Ellers så går mye av tiå te jobbing. Julerushet har begynt og det e sinnsykt mye folk te tider (spesielt fredag og lørdag).

Denna ukå så har eg og gjenoppdaga musikk som eg hørte på før, men har mista i overgangen te bærbar PC. Kan nevna bl.a:

  • Cee-Lo Green (psykidelisk soul og R&B/hiphop
  • Muppets (alltid mye gøy musikk, blandt aent julemusikk)
  • Trans- Siberian Orchestra (Symfonisk Rocka julemusikk (og litt klassisk)
  • Madness (Kjempefestlig pøbelrock fra 80 tallet. Har kjempelyst å lera meg pianospillet i flerre av sangene derras (spesielt “Shut Up)).

Legge først ut videoen te “Madness – Shut up”. Fantastisk pianospill og ikkje minst fantastisk tekst!

Eg la ut ein  video i fjord med et hus som hadde synkronisert julelyset te “Trans-Siberian Orchestra” sin lå “Wizards in Winter”, kvaliteten på videooptaket e ikkje så alt for godt, men så fant eg kjapt ut at det var nåken andre som har brukt den samme sangen te et lys show, så i år blir det den videoen som havne på bloggen. (den første videoen finne du på youtube onna titelen “Christmas Lights Gone Wild”)

Med det så sie eg takk for denna gång, så får eg se kati neste oppdatering komme…

Ingen kommentarer: