onsdag 16. februar 2011

Vinter i kristiansand

Ja, vinteren har nokk en gang kommet til kristiansand og i den anledning tenkte jeg å slenge ut noen fakta.

Når metrologene melder 20-30cm snø mener de egentilg 50-60 cm (målt selv)

Å dra fra Hånes til Sørlandsparken (en distanse på ca. 4,6 km om du følger kjørbar vei) tar:

ca 7 minutter å kjøre med bil.
20-25 minutt på sukkel
50-55 minutter til fots (normal ganghastighet (min hastighet))
1 time og 45 minutt med buss.

Dressbukse er ikke det varmeste plagget å ha på seg når en venter på bussen.

Trond er veldig gla i snø og vinter! (les dette med en mengde sarkasme eller som en ren løgn).

Eg har lyst på iskrem!

1 kommentar:

Maria sa...

Nå syns eg den våren kan se t å komma her t lands! Føle meg ganske metta av is, slaps, kulde å snø eg o :-P