tirsdag 2. februar 2010

Steikje te vér…

Idag har det vært skikkelig guffent vær her på sørlandet. Det har snødd i heila dag vært opp te stiv kuling i vindkastene. Meterologene sa at det ville komma ca 15 cm snø idag… Eg tror de lyge. Eg legge merke te at det e komt 10-15 cm nysnø der som det mesta av nysnøen e blåst vekk.

Eg var kjempeflinke igår og måkte utforbi hybelen, opp trappå og ein sti gjennom brøytefånnå forran porten min. Var mye snø og flytta på (kom ca 30cm snø på fredag te og med søndag). Idag når eg kom hjem fra jobb var det MYE mer snø enn det eg fjerna igår. Det var for eksempel havna så mye snø forran porten at det blei veeeldig kaldt å vassa gjennom det (var nesten beltehøyde der det var blåst opp i ein snøfånn forran porten…)

Dagen på jobb idag har vært stort sett rolig (med unntak av medbrakt musikk i “bakgrunnen”), men det kom likavel overraskande månge kunder likavel (eg hadde aldri lagt ut på handletur i det været som har vært her idag iallefall.) E blandt annet kun ett bart hjulspor på E18 (dvs. et halvt kjørefelt) og sideveiene e horrible, for å ikkje snakka om parkeringsplassene. Eg kom meg såvidt av parkeringå på jobb + at eg måtte lirka meg vekk fra parkeringå her på hånes siden det var for mye snø der.

Eg synest egentlig at det e komt nokk snø her nå. Det e ikkje det at eg mislike snø, men det får vær måte på kor mye det ska komma av an…

Ingen kommentarer: