søndag 11. oktober 2009

Larvik og LAMA

Jauda, då har eg komt hjem igjen fra ein liten tur te Larvik. Reiste opp med buss på Torsdag kveld og blei kjørt heilt hjem te dørå av foreldrene idag.

Har hatt ein trivlig og rolig helg. Fått lest ut “Shadow’s Edge” ikveld, så då e det te å lesa tredje og siste bokå i “Night Angel” triologien te Brent Weeks, nemmelig “Beyond the Shodows”. Spennande og overraskande bok. Vett aldri ka vending bokå tar…

Ellers så fikk eg vær med på åpningskonsert for “Bølgen kulturhus” i Larvik. Var ein liten minikonsert/fårestilling på 45-50 min som pressenterte litt av det som vil bli vist i det nya kulturhuset. Fårestillingen varierte fra dans te korsang, te skuespill, te dans, te beatboxing, te musical og ikkje minst moderne musikk. Avslutningå på fårestillingen var det ei gruppa som kalle seg for “LAMA” som sto for, og eg må ærlig si at de spilte pusten ut av meg. Mammen syntes det bare var bråk, men den typen musikk de spilte traff meg midt i lillehjernen. Sjangeren var rock, type mystisk og ekspredimentell. Midt i blinken for meg… Det hjalp og at de hadde ein nåkkså rå fremførelse på scenen.

Slenge med link te Myspacesiå te Lama der du kan hørra tre av sangene fra derras siste album.

Ellers så ligge første albumet “Guidebook to Lamaland” ute på spotify (Veldig spesielt enmannsprosjekt), og derras nye album “Look what you made us do” (Første platå som et fullstendig band). Eg e allerede i ferd med å bestilla platene derras fra CDON og krysse fingrene på at de komme te Kristiansand å holde konsert om ikkje for lenge.

Slenge og med to LAMA videoer på slutten, begge fra “Look what you made us do” albumet. Den første hette “Then Youll see”.

Lama - Then You´ll See from Lama on Vimeo.

Den andre hette “Beginning” og e den låtå eg var så heldige å se live på Bølgen i Larvik. Legg merke te kossen han bruke gitaren mot slutten… Rått :D

 

Lama - Beginning from Lama on Vimeo.

Ingen kommentarer: