mandag 19. oktober 2009

Idagjaddaså…

Då var eg inne i ein av de korte egjobbenesteningenting ukene. Jobbe ca 22 timer fordelt på Mandag – Fredag. Blir litt mer fri enn eg ønske, men eg prøve å vær flinke te å bruka den tiå på nyttige og nødvendige ting som å se på TV, lesa bok osv… MEN, av og te så må en gjør nåke aent enn det som man føle e viktig og nyttig… Nemmelig ting som å ta oppvasken, rydda hybel, støvsuga, rengjør akvarier osv…

Heldighvis så lar nåken av dessa tingene kombinera (størt suksess e rydding av ett eller aent slag sammen med musikk spilt på et litt høyere nivå enn strengt tatt nødvendig, men likavel ikkje så høyt at du plage naboene). Einaste ulempen her e at ALT tar så mye lenger tid fordi ryddingå ofta glir over te sang og mer eller mindre frivillig kropsbevegelse (katastrofale forsøk på dans ol.), meeeeen det blir såååå mye kjekkere!! :D

Eg har og fått gjort flerre nyttige ting idag:

  • Fått bestilt deler te bilen. Fikk ein pris av ein tidligere nabo på deler. Blei mer en 50% billigere enn det merkeverkstedet ville ta for det…
  • Kjøpt meg 2 par hansker. Trenge hansker for å holda fingrene i livet når det e kaldt og eg må sykla te og fra jobb.
  • Kjøpt meg pannebånd fra SWAG. Eg fant ikkje pannebånd hverken hos Dressmann, Cubus, Carlings eller Match, men så såg eg inne på butikken SWAG (Skate-, snowboard-, surfestilbutikk) og der traff eg på Emmy! og der fikk eg kjøpt meg et skikkelig pannebånd!! Så nå fryse eg ikkje lenger på fingrene eller øyrene når eg sykle lenger!
  • Kjøpt meg ein ny eska med Kerutabs på Apoteket så nå kan eg spisa masse melkeholdig mat igjen!!

Med andre ord så har det vært ein litt kostbar dag, men av og te så må man betala for ting man trenge eller ønske seg…

Men nå må eg manna meg te å angripa hybelmonsteret… nemmelig oppvasken. An har ein tendens te å voksa skremmande fort… Notere ner om å ta oppvasken oftere (igjen)… hmmm…

Ingen kommentarer: