fredag 4. september 2009

Opphenting!

Eg har hvert alt for slappe på blogg siå i det siste… Eg får skylla på jobb… så ferie… så jobb…. så… øøhh… jadda.

Siden eg e så sløve med og oppdatera så blir detta et innlegg for å ta med alle de tingene som har hopa seg opp siden forrige oppdatering. Eg har te og med skaffa bilder denna gången!!

Først…. Som eg nevnte i et tidligere innlegg så har eg fått meg sykkel! Nå har eg endelig somla meg te å ta bilde av an OG få lasta bildene inn på PCen, såå…. TADAA!!!

Sykkel

Det e ein såkalt “Hybrid” sykkel. Altså ein asfalt sykkel med støtdemper og breiere hjul så an takle litt røffere onnårlang enn de vanlige asfalt syklene + at den e bedre på asfalt enn det terrengsyklene e!

Denna bruke eg då te og fra jobb for tiå, samma ka vær (var litt vått igår. E mulig og se nåken bilder av kaoset HER). Var heldighvis roa seg nåke når eg sykla hjem, men det var vått då og!

Ellers så har eg hvert hemma i Tysvær ein tur. Fått feira bursdagene te John Helge Og Farfar! Kjempetrivelig. Besøkte og Karen Lovise og Sigurd et par gånger, blei blandt aent ein filmkveld med “Bolt” på oss (trivlig film).

På onsdagen dror eg og foreldrene ut på fisketur (og ja, eg fiska eg og!). Eg kjøpte meg nåken sluker på XXL som eg måtte testa ut, så eg fiska fra seilbåten med stang, mens mammen brukte dorg. Resultatet ser du på bildet onnår:

Makrell

Blei altså 7 stk Makrell (me mista og 3 og slapp fri 2), og gjett kass å de som eg fikk!! Jodda, de tre minste… De var større altså… når de hadde hode…

På ein av de siste dagene så kom og et sjønt dyr på besøk te oss inne i drivhuset, nemmelig et…

Pinsvin

Pinsvin!!! Var kjempesøtt. Mammen hjalp det ut i hagen igjen så det konne komma seg ut i naturen igjen, men ikkje før eg hadde fått tatt nåken bilder…

Då tror eg at eg har komt igjennom alt som stod på “oppdater bloggen om” listå (mental lista så an e sikkert enormt mangelfull)…

Tenke på ein liten høst oppdatering på denna siå snart (har lyst og bruka brune og oransje farger i layouten… Får se ka eg får te de neste dagene…

Ellers så prøve eg å få Akvabloggen min opp og gå med litt bilder og sånt, håpe og få den skikkelig oppe i løpet av helgå iallefall… Ska prøva og få gjort nåke allerede ikveld, men får se litt kossen det blir…

Ingen kommentarer: