torsdag 28. april 2011

Dagens Hageprosjekt (Faktisk)

 

Som overskriften sie så har eg idag hatt et lite prosjekt i hagen. Flinke som eg e så har eg te og med dokumentert ka eg har gjort!

Det eg sko gjør var å planta ein plante i en urne.

Detta trengte eg:

Rab01

  • 1stk urne, 43cm diameter. 299,- på Plantasjen
  • 1stk fat til urne, 36 cm i diameter. 149,- på Plantasjen
  • 1 sekk Leca kuler, 10 liter. 79,90,- på Plantasjen
  • 1 stk Kristiansand Avis (eller annen tilsvarende lokalavis)
  • 1/2 sekk plantejord. Donert av Markus og Christine (Tusen takk!)
  • Plante (ikkje på bilde). Donert av Mammen (Tusen takk til deg og!)
  • 1 stk Kroneis (sjokolade). Priceless!

Då var det bare å setta igang med prosjekt “Planteiurne”.

0,5. Spis kroneisen då den vil smelta før du e ferdig med prosjektet!

Rab02

1. Sett urnen opp på fatet der du har tenkt at urnen skal stå (Urnen er mye lettere før du fyller den med ting! (Fakta)).

Rab03

2. Tilsett Leca kuler (Ca 1/3 av urnen), dette er for at vann lettere skal drenere i bunn.

Rab04

3. Legg inn et lag med lokale nyheter, reklame eller “sport” for å skille Leca kulene fra jorden.

Rab05

4. Fyll opp urnen med plantejord.

Rab06

5. Sett inn ønsket plante. I mitt tilfelle ein litt slapp og tørst rabarbraplante. Tilsett rikelig med vann så planten får nokk næring i startfasen og kryss fingrene for at dette går bra!

Nå e kanskje ikkje rabarbra den mest vanlige potteplanten, men eg fikk så lyst på rabarbra her om dagen at detta måtte bare testas.

Prosjektet brukte eg ca ein halv time på og eg må si at eg e litt spent på om detta funke, hehe.

Ingen kommentarer: