onsdag 17. juni 2009

Si hei

Si hei te Adam! Mitt første levande dyr i akvariet mitt.

AOAdam170609

Den mørke flekken i midten av bildet e ein SNEILE!!! Eg oppdaga an idag når eg sko te å rensa akvariet. Siden det e det første vesenet i akvariet mitt så var det naturlig å gi an navnet Adam. Eg tror kanskje eg fikk et lite glimt av Eva og på ein av plantene i akvariet. Eg tror dessa sneglene har komt med den eine plantå eg har kjøpt te akvariet mitt. Eg tror Adam e av arten “Vanlig damsnegle” og e i følget Akvaforum flink te å spisa alger (nåke an egentlig har bevist i løpet av dagen) og an kan vist og formera seg med seg sjøl hvis det trengs. Nå e an på størrelse med et grøtriskorn, men eg håpe an vokse fort så eg blir kvitt algene og får se om eg har komt te rett rase ved min raske research. Eg klarte ikkje å ta bilde av Eva pga at hu e på størrelse med et valmuefrø akkurat nå…

Ingen kommentarer: