torsdag 21. august 2008

Musikk Basill

Eg har blitt bitt av ein musikkbasill... Værsta av alt, det e ikkje første gången i livet mitt eg e bitt av denna basillen. E rett og slett ein basill som e ein stor del av min yngre musikkhistorie.

Eg e blitt bitt av 50-60 talls basillen igjen...

Tror d heila begynte på jobb når Christian (min avdelingsleder) plutselig dokka opp med ein radio av merke "Princess" te kun 999,- Denna radioen var då i ekta 50-talls retro look i nostalgirødt. Denna radioen konne så klart og spilla av CDer (inkludert brente). Eg henta då ut den tidsriktige musikken eg fant på min PC, det resulterte i 7 smekkfulle CDer med gammal Rock'n'roll.

Videre har det medført at eg etterkvert har fått skaffa meg endå mer 50-60-talls musikk og har faktisk ei egen spillelista med musikken på. Leite og etter mer musikk av enkelte artister mens eg nyte genial og te tider sykt simpel musikk fra den rolige og fantastiske "A Rainy Night In Georgia" songe av "Brook Benton" (Et lite forbilde stemmemessig for meg) og de hektiske og mer morsomme låtene te "Little Richart" som f.eks "Keep A Knockin'". Hææærlig musikk altså!!!! Hadde vært KÅNGE å spilt inn nåken av de sangene på nytt!

(Ønske meg og ein Gitar som hørres ut som "Duane Eddy" sin...)

 

 

"Keep a knockin' but you can't come in,
Keep a knockin' but you can't come in,
Keep a knockin' but you can't come in,
Come back tomorrow night and try it again.

You said you love me and you can't come in,
You said you love me and you can't come in,
You said you love me and you can't come in,
Come back tomorrow night and try it again.
"

           -Little Richard - "Keep A Knockin'"

Ingen kommentarer: