tirsdag 26. juli 2011

Ferie 2011

 

ADVARSEL.

Detta innlegget komme te å vær litt langt å inneholda ein del bilder. Eg har nemmelig vært på ferie i heile 2 uker! (Steikje så godt det var)

Utsikt

Bildet over vise utsikten fra der eg var (detta bilde blei tatt i pinsen). Eg var nemmelig på hyttå vår i Larvik (se bilde under).

Hytta

Været var strålande den første ukå og eg blei fort litt solbrent då eg hadde ein tendens te å sitta i solå mens eg lese bok. Då bokå eg nå lese e skamtjokk (Snorre Sturlassons kongesagaer) og tunglest så kan en si at det blei ein del sol ja…

Eg brukte mesteparten av tiå te å sløva (med goood samvitighet), men eg glimta te litt og hjalp te med fjerning av et par gamle og visne klatreplanter.

Mye av tiå hadde me og gjester, både folk som blei hos oss eller i nærheten i flere dager eller bare var en snartur innom (snarturene pleie å vara lengere enn planlagt, hehe).

Me var og heldige å fikk med oss Gladløpet i Stavern i strålande sol. Gladløpet e et veteranbilløp kor bilene kjøre ein kartlagt ruta og utføre oppgaver på diverse poster. I år blei det satt ny deltakerrekord med godt over 200 biler (237 om eg ikkje huske heilt feil). Nåken av bilene som deltok ser du på bildene onner her (bildetekst vil alltid st onna bildet):

GL01

Ein flott Porche 356 Speedster (1957 modell). Bare trist at an ikkje e ekta (replika). Bilen e te og med damekjørt (ikkje bare menn som drive med veteranbiler altså).

GL02

Ikkje alle bilene var lika blankpolerte, men steikje kor stilig likavel.

GL03

Tøffaste Saaben eg nåken gång har sett. Sportsversjon med lufteriller på siå av panseret (se bildet nerfor)!

GL04

GL05

Motoren i ein lekker Jaguar E-Type.

GL06

Nåken biler skilte seg mer ut en andre. Det rød bilen på Bbilde e av typen Messerschmitt. An har te og med ei liten rød henger på slep!

GL07

Endå ein bil som var damekjørt.

GL08

Nåken biler var eldre enn andre.

GL09

Et par Amerikanske flak var og tilstedet. Ein av de mer spesielle bilene var bilen på bildet over. Ein Stutz med sidepipes, mye crom og gullbelagte detaljer. Spesiell og lekker på en litt rar måte.

GL10

Ingen Gladløp uten en minst en Corvette Stingray.

GL11

Endå ein Corvette.

Detta var bare ein liten del av alle de lekre bilene som var te stedet i Stavern under dette årets Gladløp.

Uke to var litt fuktigere enn den første ukå, men eg klare heldigvis å slappa av inne og eg!

Årets ferieinvestering var ein fiskestang (den dyraste de hadde på Biltema, hehe). Den lille pilkestangå som var på hyttå viste seg å ha problemer med å få fisken opp fra vannet. Eg hukka ein makrell, men uansett kor mye eg sveiva så svømte fisken i sirkel 1 meter onna båten. Den nye fiskestangå funka heldighvis bedre, men det blei med ein makrell og ein torsk på meg på de to fisketurene me var på.

Ferien blei avslutta med akutt sykdom så eg måtte faktisk utvida ferien med ein dag, men formen har bedra seg betraktelig etter ein dag onna dynå. Heilt frisk kan eg likavel ikkje vær då eg har begynt å rydda på soverommet. Det har resultert i at eg ikkje lenger kan se sengå mi (må altid lage mer rot for å få det skikkelig ryddig) så eg må enten få leita fram sengå igjen eller så blir det sofaen på meg inatt… Om eg bare hadde hatt et telt så konne eg campa på plenen, hehe.

Ingen kommentarer: