lørdag 18. desember 2010

Eg har…

Ikkje vaska golvet
og ikkje børi ved,
og ikkje sett opp fuggelband,
og ikkje pynta tre…


Nei, det har ikkje blitt nåke særlig jul på hybelen min endå. Eg har kun julemusikk på PCen, et rødt stearinlys og ein boks fult av valnøtter.

Eg gjorde et forsøk på å handla inn julegaver når eg var ferdig på jobb igår. det endte opp med et skjerf, ei lua og et par hansker… Te meg sjøl… Har begynt å få planene klare da, og med frihelg (utrolig nokk) så ska eg nokk få te nåke.

Alt går altså ikkje etter planene mine for tiå, men dagen i dag hørre med te sjeldenhetene. Eg e veldig flink te å utsetta ting som e kjedelig. Eg sko rydda ein del på hybelen igår, skifta litt vann i akvariene bli kvitt nåke oppvask og så videre, men som vanlig utsatte eg det te seinere. Eg satt meg ner og leste litt bok og såg på litt TV. Plutselig var “senere” blitt kl. 02 om nattå, då gjekk eg heller og la meg.

MEN. Idag våkna eg tidlig (masse bråk fra vinden ute). Eg stod opp og skrudde på iTunes (med “shuffle” aktivert) og skrudde lyden såpass høyt at musikken overdøvde alle forstyrrande lyder (pluss at eg konne synga med på de sangene eg konne (eller trodde eg konne)). Så…

Nå har eg vaska oppvasken
Og eg har støvsugd golv
Og eg har skifta vann te fisk
før klokkå ronna tolv

Nå sitte eg å kvile
og puste på ei stund
for magen den var sulten
Men snart så e den full…

1 kommentar:

Anonym sa...

Da får du trøste deg med:
at vi har vaska gølvet (har litt igjen), og vi har børi ved (og brent den opp, så vi må bære mer). Og vi har satt opp fuggelband og vi har kjøpt et tre (som står i garasjen). Her sitter vi og håper at bilen din vil gå, så du får komme hjem til jul og mye kos vil få!
Kjør pent! Hilsen mamma og pappa