søndag 31. august 2008

Frankenstein

Då har eg lest ferdig "Frankenstein" i orginalt 1818 format... Var heilt OK bok, men egentlig ikkje ein eg sie at alle MÅ lesa. Bokå e relativt tong å lesa, e skreve på te tider gammal og knotete engelsk, nåke så jør at bokå e veldig god lesetrening. Historien i bokå e grei, men bygd opp på ein litt merkelig måte. E ikkje så mye oppbygginger te klimaks ol., men heller ein lååång fortelling. Kan ikkje si handlingen var den aller beste, men eg likte litt den delen (del 2 av 3) i bokå der du får hørra Frankenstein monsteret fortelle sin skaper om hans liv herte.

Gir Frankenstein ein nokså lav karakter (2-3) siden historien ikkje e så sterk og e egentlig ikkje så engasjerande. An e bra skreve, men tongt skreve. Går nokk ei stonn te eg lese den bokå igjenn (om eg i d heilatatt komme te å jørr det...). Sjønne ikkje heit ka som e så spesielt med denna bokå siden an e ein såkalt "klassiker"... hmm

Nå tror eg at eg ska over å mer lettleste bøker, som f.eks "Ringenes herre" eller et par bøker i "Shannara" universet i tillegg te et par historier eg lese på internett.

Ingen kommentarer: